Home > Pareri > Sa aveti sanatate si asigurari – Casa de asigurari de sanatate Prahova

Sa aveti sanatate si asigurari – Casa de asigurari de sanatate Prahova

Acum 2 zile, Mihaeladm vorbea despre mica ei patanie de la Casa de Asigurari de Sanatate Prahova.

Eu o sa fac referire la aceeasi “casa”. In urma cu vreun, an frecventam si eu aceasta incinta pentru a-i plati bunicii mele asigurarea. Iar lucrurile decurgeau cam asa:

In primul rand, trebuia sa iti iei inima in dinti si sa te asezi la vesnicul rand, unde trebuia sa astepti…si sa astepti…si sa astepti… De obicei coada era formata din aproximativ 10-12 persoane, iar cand dadeai peste un varf de furculita de vreo 2-3 persoane si te gandeai fericit ca iti vei ispasi pedeapsa asteptarii mult mai repede decat iti imaginai, te lovea o criza administrativa de nu te vedeai si iti cereai scuze ca ti-ai permis sa gandesti o asa prostie.

Dupe ce ai trecut fericit de prima etapa, urmeaza intalnirea cu functionarul public, ce are loc intr-o camera in care sunt 4 astfel de functionari, incojurati de dosare, dosarele, teancuri de hartii si super masini de copiat din anii 90. Acolo ti se inmaneaza o hartie. Da, normal, o hartie. Dupa care esti trimis la caserie.

Acolo dai de cel putin jumatate din colegii tai de rand de la camera functionarilor (tare!), stai la acest mini rand si intr-un final platesti taxa.

Stai usor, nu e gata. NU, nu e gata. Trebuie sa te duci inapoi la camera functionarilor unde lasi numarul chitantei. Fie vorba intre noi, iti cam bagi picioarele (mea culpa) si treci peste randul nou format, spunand in graba cu mainile la urechi (ipotetic vorbind): am chitanta, am chitanta!

Ce vad euin neregula aici: lipsa unui sistem informatic administrativ bine pus la punct.

Evident, visez la o tara in care ma pot duce  sa imi platesc taxele in maxim 10 minute, in care exista implementat un sistem administrativ la nivel national in care se inregistreaza datele, o singura data, indiferent de locatie sau natura informatiei inregistrate. Si mai am cateva vise patriotice, dar nu va mai plictisesc acum, tin sa zic doar ca au ceva legatura cu Basescu, Ponta, Antonescu si de ce nu,  Udrea. Si va asigur ca nu sunt umede.

P.S. Este vorba despre aceeasi bunica ce a fost internata la Spitalul judetean ploiesti.

  1. felicia maria
    20 February 2011 at 16:13

    din anumite puncte de vedere sunt fericita ca nu am asigurare de sanatate 🙂

  2. 20 February 2011 at 20:22

    din pacate eu nu sunt atat de optimista precum tine – in sensul in care ma indoiesc ca un sistem informatic ar eficientiza sau normaliza lucrurile. M-am cam resemnat se pare.
    Deci sanatosi sa fim !

  3. 21 February 2011 at 21:41

    Asta nu e nimic, am patit eu una si mai buna azi, si din pacate nu era vorba de platit doar o asigurare, fie ea si de sanatate. Deci fii fericit pentru ca poate fi si mai rau de atat 😀

  1. 21 February 2011 at 01:41

Leave a Reply

